خاطرات کاغذی

۳ خرس

خاطرات کاغذی

ببینید | آسیاب کهنه

آسیاب بادی قدیمی خارج از دهکده که زیست‌بوم حیوانات طبیعت اطرافش شده آن‌قدر فرسوده است که در مواجه با توفان و بارانی شدید به لرزه در‌آمده و در دل ساکنانش وحشت ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۴۵۷۰۶۳
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 11

حیواناتی، چون موش‌ها، خفاش‌ها، جیرجیرک‌ها، کرم‌های شب‌تاب، قورباغه‌های برکه مجاور و انواع مختلفی از پرندگان. با اولین تکانه‌های آسیاب پیر، خفاش‌ها از این جامعه کوچک جدا می‌شوند، اما بقیه حیوانات می‌مانند و در حالی که ترسان و نگران از وضعیت‌شان هستند شاهد به حرکت درآمدن، خرد شدن و جدا شدن قطعه‌های چوبی میزبان خود هستند.

مهم‌ترین ویژگی و جذابیت این اثر کوتاه بی‌کلام شنیده شدن صدای هنرمندانه سمفونی است که از صدای حیوانات یا از اثر توفان بر آسیاب و طبیعت اطرافش به گوش می‌رسد.

«آسیاب کهنه»، (با عنوان انگلیسی: The Old Mill) محصول سال ۱۹۳۷ استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی از مجموعه «سمفونی احمقانه» است، این کارتون تک‌قسمتی به کارگردانی ویلفرد جکسون تولید شد و ساخت موسیقی آن را لی هارلاین برعهده داشت.

انیمیشن آسیاب کهنه، برنده جایزه اسکار بهترین پویانمایی کوتاه در سال ۱۹۳۷ برای بهترین موضوعات فیلم کوتاه شد. همچنین این اثر در کتاب ۵۰ کارتون برتر که توسط ۱۰۰۰ نفر فعال حرفه‌ای انیمیشن انتخاب شده‌اند، به‌عنوان شماره ۱۴ برگزیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها